מרוב יועצים עסקיים, לפעמים לא רואים את היער. מספר אנשי המקצוע שמכנים את עצמם "יועץ עסקי" - הוא גדול מאוד. אבל ממש כמו בכל תחום מקצועי, ומבלי להשמיץ, חלק ניכר מהם אינו יודע לכתוב תוכנית עסקית. צריך להסביר: זה לא שהם אינם יודעים מבחינה טכנית להוציא מתחת ידם תוכנית עסקית. אבל זה בדיוק העניין. תוכנית עסקית היא לא עניין טכני.
פרמטרים לבדיקת איכותה של תוכנית עסקית
משרד Bplanned מדגיש במסרים השיווקיים שלו את עניין היצירתיות, ולא במקרה. תכנית עסקית טובה, היא תוכנית עסקית יעילה. כל תוכנית עסקית שנשארת על הנייר - היא תוכנית עסקית מבובזת ובזבזנית. היא גם עלתה כסף למזמיניה וגם לא שרתה אותם.
תוכנית עסקית שמביאה קבלות אינה יכולה להיכתב ע"י טכנוקרט. היא חייבת שתהיה לה נשמה. היא חייבת להתאים לבעל העסק כמו כפפה ליד. היא חייבת להיות ברת ביצוע.
התוכנית העסקית הנכונה בשבילך היא התוכנית העסקית שתביא אותך לפעול על פיה ולהצעיד את העסק שלך לתוצאות המקוות.
אז לפי מה רצוי לבחור יועץ עסקי לכתיבת תוכנית עסקית?
-
לפי הכימיה בינך לבינו (זה נכון תמיד)
-
לפי מידת החשיבות שמייחס היועץ העסקי להוצאת התוכנית לפועל
-
לפי הקבלות שהוא קצר עם תוכניות עסקיות של אחרים ו סיפורי הצלחה שיש לו
-
לפי מידת ההתחשבות שמפעיל היועץ העסקי בהתייחס למגבלות של בעל העסק (בעיות תקציב, בעיות תזרים, בעיות אופי, דרך חיים, מסורת וכד')
יועץ עסקי טוב הוא יועץ עסקי שמבין את לב בעל העסק ויודע לא רק לכתוב תוכנית עסקית נכונה אובייקטיבית, אלא תוכנית עסקית שמתאימה לאופיו ולכושר הביצוע שלו. כדי לייצר תוכנית כזו, צריך לדעת להלך בין הטיפות של החזון, הרצון, והאילוצים של בעל העסק. כמו שנאמר: ייעוץ עסקי יצירתי.
|